Els robatoris del cable de coure afecta als usuaris de mobilitat elèctrica

Les pèrdues importantíssimes que aquests robatoris suposen en ajuntaments i operadors privats contrasten amb el preu que es pot obtenir al mercat negre, al voltant de 30 euros, segons explica Jorge Ríos, CEO de Etecnic.

El preu de venda al mercat negre no arriba als 30 euros

Els operadors de punts de càrrega per a vehicles elèctrics a Catalunya estan enfrontant un desafiament creixent a causa d’una sèrie de robatoris de cable de coure. Aquest problema ha afectat diverses regions, incloent-hi Reus, Tarragona, Baix Penedès i Bages, causant no sols danys econòmics significatius, sinó també deixant molts carregadors fora de servei durant setmanes o fins i tot mesos.

Les pèrdues importantíssimes que aquests robatoris suposen en ajuntaments i operadors privats contrasten amb el preu que es pot obtenir al mercat negre, al voltant de 30 euros, segons explica Jorge Ríos, CEO d’Etecnic.

“Substituir les tres mànegues d’un carregador ràpid pot costar més de 2.000 euros, però tenim mànigues que poden arribar als 8.000 euros.”

A aquestes pèrdues s’ha d’afegir les hores de treball que comporta reparar aquestes mànegues, sovint tota una jornada laboral.

robo cable cobre cargadores etecnic

Nous sistemes avançats de seguretat per a combatre els actes vandàlics

Davant aquesta situació, Etecnic, empresa líder en la instal·lació de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, ha pres mesures proactives per a combatre aquests actes vandàlics. L’empresa, que gestiona prop de 10.000 carregadors a tot el món, està a punt d’implementar sistemes de seguretat avançats, com a alarmes i càmeres de videovigilància, per a protegir la seva infraestructura.

A més, Etecnic està explorant l’ús de sistemes d’alarma passius, que inclouen dispositius sonors i òptics, que s’activarien automàticament en cas d’un intent de robatori o vandalisme. Aquestes mesures busquen no sols prevenir els robatoris, sinó també assegurar la continuïtat i fiabilitat del servei per als usuaris de vehicles elèctrics.

L’empresa també reconeix la necessitat d’un manteniment preventiu dels punts de càrrega, especialment els d’ús públic, que sovint enfronten problemes de fiabilitat als usuaris per falta de contractació del servei.

Fuente : ccma.cat