Entrevista a Michael Arroyave, nou Delegat d’Etecnic a Madrid

Aquesta setmana entrevistem Michael Arroyave, recentment nomenat Delegat d’Etecnic a Madrid. Des de la seva incorporació a l’empresa, Michael ha sabut adaptar-se i assumir responsabilitats clau, brindant un valor afegit a la firma i als clients.

En aquesta entrevista, ens submergim en la trajectòria, la visió i els desafiaments del Michael, buscant comprendre la seva estratègia per enfortir i expandir la presència d’Etecnic a la capital espanyola. Michael ens dóna una perspectiva completa del rol i el futur de l’empresa a Madrid.

Bon dia Michael,

Quan vas incorporar-te a l’empresa fa uns mesos, et vam preguntar per què havies triat treballar a Etecnic, i aquesta va ser la teva resposta:

‘’La mobilitat elèctrica creix de manera exponencial i ETECNIC és una empresa molt dinàmica que ja és líder, a més compta amb una cultura molt rica i una perspectiva de futur immillorable.’’

Sí, ja fa 4 mesos que vaig entrar a Etecnic i segueixo amb la mateixa idea.

Paper i funcions a Madrid
  1. Sabem que el teu paper com a Madrid inclou una muntanya de funcions i reptes espectaculars, podries explicar-nos quina és la teva principal responsabilitat com a delegat d’Etecnic a Madrid?

”Ser el contacte comercial amb totes les iniciatives de mobilitat i projectes que es generen a la comunitat de Madrid”.

Originalment, jo venia com a ”delegat de Madrid”, però la meva experiència m’ha portat a assumir el rol de Responsable d’Operacions (COO), ja que era el que necessitava l’empresa en aquell moment, a més es complementa molt bé amb el càrrec de Delegat de Madrid. De manera que, no només faig una prospecció de clients (és a dir, segmentar el mercat i saber qui són els clients que més encaixen en l’estratègia d’Etecnic), sinó que aprofito aquesta experiència operativa en saber com manejar tota l’operació de carregadors, manteniments, engegades, configuracions i sobretot una revisió diària que és el que ens dóna un gran plus davant dels nostres clients, tant empreses com recàrrega pública.

Saber què passa en el dia a dia dels carregadors és clau i haver-ho fet tan bé a Catalunya ens dona un gran avantatge a Madrid.

  1. Pel que fa a les metes de l’empresa, quins són els teus objectius clau en aquesta nova posició?

Replicar a Madrid el reconeixement, la presència i la posició que tenim a Catalunya.

És a dir, que ens reconeguin no només per la capil·laritat d’infraestructura de punts de recàrrega a la via pública a Catalunya, sinó com una empresa capaç d’ajudar els clients a la resta d’Espanya amb la seva electrificació, infraestructura de punts de recàrrega, operació amb la gestió i el cobrament de recàrregues que ja opera a Madrid i a la resta d’Espanya.

  1. Quins desafiaments específics trobes al mercat madrileny comparat amb altres regions?

A Catalunya els darrers anys s’ha apostat pels organismes públics fins arribar a un 50% ajuntaments i 50% empreses.

A Madrid i a la resta d’Espanya, l’estratègia és diferent. Ens enfoquem a empreses privades com poden ser a flotes, hotels o empreses farmacèutiques, de retail, centres comercials o estacions de servei. En aquest darrer segment, hi té molt a veure el meu company Gustavo Mesquita. Ell té molta experiència al sector de les benzineres.

A nivell del dia a dia, jo em centraré al mercat madrileny, mentre que Gustavo s’encarregarà de la resta del país. Tot i que sempre ens recolzarem mútuament.

  1. Com ha estat la teva experiència treballant amb l’equip de Reus?

L’experiència a Reus ha estat boníssima perquè tenen molta experiència, tant des del punt de vista operatiu (del qual estic a càrrec) com des del punt de vista de software.

El software SaaS de creació pròpia, de nom EVcharge, dóna una capacitat enorme a Etecnic. Sempre que es necessiten noves funcionalitats tant a l’EVcharge App com a la plataforma web EVcharge Manager, detecció d’errors i altres funcions, tenim un equip molt preparat per fer front, proposar un pla efectiu i en un temps més curt del que és habitual ho tenim solucionat.

A més, el departament comercial ha aconseguit tancar i fidelitzar els últims anys més de 210 ajuntaments amb més de 400 punts de recàrrega, 100 dels quals de recàrrega ràpida de 50 kW.

En general, el meu pas per Reus ha consistit a aprendre com es fan les coses i complementar-ho amb l’experiència que jo ja tenia en mobilitat elèctrica en els meus rols passats a diverses empreses d’energia com Celsia a Colòmbia, des del desenvolupament de nous productes fins a la segmentació de mercat, relació amb comercials i tècnics, introducció a certes verticals early adopters en mobilitat elèctrica. etc.

Me’n vaig a Madrid amb moltes ganes de treballar en el que necessita el mercat espanyol, és un repte per a mi i per a Etecnic.

Estratègia i Visió:

  1. Madrid és una ciutat amb moltes oportunitats i competència. Com planeges diferenciar Etecnic en aquest mercat?

Etecnic no té limitacions ni exclusivitats amb cap fabricant de punts de recàrrega, de manera que sempre podem oferir el maquinari que s’adapta millor a cada situació. La nostra experiència, basada en el coneixement de l’enginyeria, la mobilitat elèctrica i vertical de client, ens permet lliurar una solució clau en mà que s’adapti al model de negoci que desitja el client.

A més, oferim tots els serveis que es poden trobar en el procés: visita inicial, revisió tècnica, oferta amb ajuts de MOVES, posada en marxa, posteriorment activació del programari, de tot el manteniment, servei de teleassistència, comunicació i infografies… Molt poques empreses a Espanya saben i poden oferir tots els passos i aquest és el gran avantatge en un mercat tan competitiu.

Equip i Cultura Empresarial:
  1. ¿Hi ha plans per expandir o reforçar l’equip en el futur proper?

Inicialment, volem enfocar-nos a la Comunitat de Madrid. Depenent de les oportunitats, projectes i els clients necessitarem una persona o una altra.

Ara mateix, tenim oberta la posició de tècnic comercial. La meva recomanació, seguir-nos a Linkedin, on publicarem totes les noves oportunitats.

El pla d’incorporació és que primer estigui almenys 2 setmanes a Reus per entendre la cultura de l’empresa i la manera de treballar amb els diferents departaments de comercial, software, administració, màrqueting…

Bàsicament, perquè aquest professional serà la cara de l’empresa quan vulgui vendre, instal·lar o reparar un punt de recàrrega i és important que representi bé l’empresa i la seva filosofia escalable, àgil i basada en la gestió de les dades de mobilitat elèctrica.

Així com també cal aprendre quines marques de carregadors utilitzem regularment, com es fa el manteniment, com es troben i solucionen els errors,… Realment qualsevol altra posició que entri a l’empresa, crec que cal que vagi a Reus a conèixer com és Etecnic, com és la seva gent i com són les seves oficines, que vegi tots i cadascun dels detalls del procés, a més del laboratori R+D que estem muntant a Reus que serà importantíssim per abordar projectes d’innovació i tecnologia per als nostres clients.

Michael, moltes gràcies per compartir la vostra experiència i visió amb nosaltres. Estem emocionats de veure com Etecnic es desenvolupa i creix sota el teu lideratge a Madrid.

Et desitgem molt d’èxit en aquesta nova etapa!