Com els punts de recàrrega milloren la imatge de sostenibilitat empresarial

Poden els punts de recàrrega contribuir a millorar la imatge de sostenibilitat empresarial? La resposta és sí. Les empreses que instal·len aquests punts, no només ofereixen un servei de càrrega per a la seva pròpia flota de vehicles elèctrics o els dels seus treballadors i clients, sinó que és un compromís en la lluita per reduir les emissions i apostar per les energies netes.

Es más que un cambio en la infraestructura. Es una forma de innovar y de ofrecer una iniciativa ecológica y sostenible que consiga atraer a clientes y empleados con conciencia ecológica, contribuyendo a posicionar a la empresa como líder en la transición hacia una economía más verde.

És més que un canvi en la infraestructura. És una manera d’innovar i d’oferir una iniciativa ecològica i sostenible que aconsegueixi atreure clients i empleats amb consciència ecològica, contribuint a posicionar a l’empresa com a líder en la transició cap a una economia més verda.

Els temps canvien i és important adaptar-se a aquests, per mitjà de petits canvis que contribueixin a reduir la petjada de carboni i l’impacte al planeta. Per aquesta raó, creiem que és fonamental que les empreses vagin enfrontant-se a poc a poc a aquests canvis, la qual cosa es coneix com: transició ecològica.

La instal·lació dels punts de recàrrega, sens dubte, és un pas important i clau en la transició ecològica. Vegem de quina forma.

La importància dels punts de recàrrega per a la sostenibilitat empresarial

La instal·lació de punts de recàrrega no només és important des del punt de vista de la sostenibilitat empresarial, sinó també per a complir els plans de mobilitat sostenible.

Com recull l’article 26 de Plans de transport sostenible al treball, les empreses hauran de complir una sèrie de requisits des del moment de l’entrada en vigor de la Llei de Mobilitat. S’espera que s’aprovi en algun moment abans de finalitzar el 2024.

  • En un termini de 18 mesos des de l’entrada en vigor de la llei, les entitats públiques i les empreses hauran d’implementar plans de transport sostenible per als centres de treball amb més de 500 empleats o 250 per torn.
  • Els plans hauran de monitorar-se per a avaluar la implementació de les mesures. Dos anys després de la seva aprovació, les entitats i empreses hauran de presentar un informe de seguiment, que es renovarà cada dos anys.
  • Els plans de transport hauran de negociar-se amb la representació dels treballadors.
  • Els plans inclouran solucions de mobilitat sostenible, com a transport col·lectiu, mobilitat elèctrica i compartida, i mesures de seguretat viària, seguint el principi de jerarquia recollit en l’Article 28 de la Llei de mobilitat sostenible.
  • En centres de treball amb més de 1.000 empleats situats en municipis o àrees metropolitanes de més de 500.000 habitants, hauran d’implementar-se mesures per a reduir el trànsit en hores punta i fomentar l’ús de transport de baixes emissions.

Com recull la Llei de Mobilitat, les empreses que compleixin aquests requisits hauran d’implementar els plans de mobilitat en un termini de 18 mesos des que entre la llei en vigor. No obstant això, és important tractar d’adoptar els canvis necessaris amb marge suficient, en part per a gaudir dels beneficis que implica disposar d’aquests punts de recàrrega en les empreses.

Estratègies de sostenibilitat empresarial

Les empreses poden dur a terme diverses estratègies d’innovació i sostenibilitat empresarial. Des del punt de vista de la consciència climàtica en relació amb la mobilitat, aquestes són algunes de les mesures que es poden dur a terme:

Instal·lació de punts de recàrrega per a ús per part dels treballadors

La instal·lació de punts de recàrrega és positiva en nombrosos casos. Per exemple, facilita l’adopció de vehicles elèctrics per part del personal.

Aquesta mesura no només promou la mobilitat sostenible, sinó que contribueix a millorar el benestar dels empleats i a atreure talent conscienciat amb el medi ambient, fet que pot captar treballadors de gran valor.

En proporcionar aquest tipus de facilitats, les empreses incentiven els seus empleats a canviar a vehicles més ecològics, contribuint així a la reducció d’emissions de carboni i al compliment dels objectius de sostenibilitat. Per exemple, quan entri en vigor la Llei de Mobilitat i sigui necessari implementar els plans de mobilitat.

A més, el fet de disposar de punts de recàrrega també és un avantatge competitiu per a les empreses. No només pot fer que els treballadors es decantin per una empresa que ofereix aquest servei, sinó que també pot ajudar a generar una primera impressió més positiva.

Instal·lació de punts de recàrrega per a ús per part dels clients

En oferir els punts de recàrrega per als clients, les empreses no només promouen un model sostenible, sinó que contribueixen a millorar l’experiència de l’usuari cada vegada que es passa pel local o per les instal·lacions. És una manera d’oferir-los alguna cosa a canvi de cada visita. Una forma de fidelitzar el client.

Esta iniciativa fomenta el uso de vehículos eléctricos entre los clientes, que pueden verse más convencidos a cambiar si ven que las empresas de su entorno ofrecen puntos de recarga. Además, refuerza la imagen de la empresa como una entidad comprometida con el medio ambiente.

Aquesta iniciativa fomenta l’ús de vehicles elèctrics entre els clients, que poden sentir-se més convençuts a canviar si veuen que les empreses del seu entorn ofereixen punts de recàrrega. A més, reforça la imatge de l’empresa com una entitat compromesa amb el medi ambient.

Un altre avantatge d’instal·lar els punts de recàrrega des del punt de vista de la sostenibilitat empresarial, és que pot augmentar el temps que els clients passen en les instal·lacions, augmentant el tiquet mitjà o fent que consumeixin més. Per exemple, com pot succeir en una gasolinera, on el client pot recarregar el vehicle, comprar alguna cosa o fins i tot asseure’s a menjar. Des del punt de vista econòmic, pot ser una inversió molt rendible.

Migrar cap a una flota de vehicles elèctrics

Hi ha empreses que tenen una flota de vehicles a disposició dels treballadors. Si es migra aquesta flota cap a l’elèctric i s’aposta únicament per l’ús de cotxes elèctrics en l’empresa, llavors serà necessari instal·lar punts de recàrrega perquè els vehicles estiguin sempre carregats i llestos per a utilitzar.

És un canvi que representa una magnífica inversió per a les empreses que compten amb una flota de cotxes antiga, ja que que el canvi implica un menor cost de manteniment i estalvi en combustible. També és més net des del punt de vista climàtic, la qual cosa pot ajudar a millorar la reputació i imatge en el mercat.

Avantatges de la sostenibilitat empresarial

Els avantatges d’apostar per la sostenibilitat empresarial són nombroses. A més, és recomanable que la transició es faci al més aviat possible, per poder gaudir dels beneficis com més aviat millor.

Millora la imatge de marca

Les empreses sostenibles sovint es perceben com a responsables i compromeses amb el medi ambient, fet que genera una percepció positiva entre consumidors, inversors i la societat en general. Això pot atreure nous clients, millorar les relacions amb els socis comercials i fins i tot enfortir la reputació corporativa.

En instal·lar punts de recàrrega en els voltants de l’empresa, els clients tindran una imatge més positiva en veure que l’empresa està compromesa amb el medi ambient i la lluita contra el canvi climàtic. A més, podran recarregar els seus vehicles (és còmode i interessant des del punt de vista econòmic).

És una ajuda per als treballadors

El fet d’implementar unes certes polítiques sostenibles, com la instal·lació dels punts de recàrrega, també contribueix a millorar el benestar dels treballadors.

És una inversió que pot ajudar a millorar les condicions laborals dels treballadors i la seva satisfacció en la companyia, atès que podran recarregar els seus vehicles elèctrics en el lloc de treball. És una tranquil·litat sabent que mai es quedaran sense càrrega.

També implica un important estalvi de temps, atès que no necessitaran buscar una estació en ruta a la qual anar a recarregar el vehicle; podran fer-ho en el seu lloc de treball.

És una forma de fidelitzar el client

La fidelització és important i cada vegada té més rellevància, atès que avui dia als clients els agrada consumir productes o serveis d’empreses amb les quals sent que connecten quant a valors i filosofia. Per aquesta raó, els consumidors valoren cada vegada més les empreses que mostren un compromís real amb la sostenibilitat.

El fet d’adoptar pràctiques responsables, pot contribuir a crear una relació més estreta amb els clients, fidelitzant-los i diferenciant-se en un mercat cada vegada més competitiu. És important fer aquestes petites accions que permetin a les companyies diferenciar-se de les altres empreses del sector, per això és necessari avançar-se.

A més, és una mesura que pot ajudar a augmentar el temps que els consumidors passen en l’empresa, generant així més vendes.

Conclusions: La innovació i la sostenibilitat empresarial, sens dubte, van de la mà

Innovar avui dia és sinònim d‘invertir en solucions sostenibles. Una de les principals innovacions consisteix a migrar cap a una flota de vehicles elèctrics i instal·lar punts de recàrrega perquè qualsevol treballador o client pugui recarregar els seus vehicles.

Per tant, els punts de recàrrega són clau per millorar la imatge de sostenibilitat empresarial. És fonamental que les empreses adoptin les estratègies de sostenibilitat empresarial comentades, per poder gaudir dels seus beneficis com més aviat millor.