L’Ajuntament del Prat de Llobregat continua liderant la transició cap a una mobilitat més sostenible amb la segona fase d’ampliació de la seva xarxa de recàrrega elèctrica. En aquesta nova etapa, s’han instal·lat tres nous punts de recàrrega en plaça Espanya.

Amb aquesta ampliació, el municipi comptarà amb una infraestructura més robusta, dissenyada per a fer costat tant al servei de carsharing, El Prat Carsharing, als usuaris amb vehicle elèctric propi, com la flota interna del consistori.

Infraestructura ampliada i més places electrificades

La xarxa de recàrrega municipal està composta actualment per:

  • 7 carregadors *semirrápids de 22 kW.
  • 2 carregadors ràpids de 50 kW, ideals per a recàrregues en menys temps.
  • 3 nous punts de recàrrega que complementaran la infraestructura existent.

En total, El Prat disposarà de 24 places electrificades, 12 per a ús públic, una xifra que reflecteix el compromís de l’Ajuntament per a oferir solucions de mobilitat elèctrica accessibles i eficients. Amb l’ampliació es busca donar un millor servei en els usuaris públics.

Estadístiques d’ús en 2024

L’any 2024 va ser un període clau per a consolidar l’èxit de la xarxa de recàrrega elèctrica. Les estadístiques reflecteixen un impacte significatiu:

  • Càrregues totals: 9.526 sessions de recàrrega realitzades.
  • Usuaris actius: 505 usuaris únics van utilitzar la infraestructura de recàrrega.
  • Energia subministrada: 104.562 kWh, amb una mitjana de 10 kWh per sessió.
  • Temps mitjà de recàrrega: 139 minuts per sessió.
  • Emissions de CO₂ evitades: 87.867 kg, la qual cosa equival a:
    · 700.000 km recorreguts per un automòbil de combustió estàndard (emissions mitjanes de 125 g de CO₂ per km recorregut). *

· El consum energètic anual de 35 llars a Espanya. *

Aquestes xifres destaquen l’impacte ambiental positiu de la xarxa de recàrrega elèctrica, reforçant el compromís del municipi amb la sostenibilitat ambiental.

proyecto movilidad electrica sostenible el prat del llobregat Etecnic

Una flota en expansió per a un servei més complet

Des de gener de 2024, el servei de carsharing de l’Ajuntament inclou una flota de 12 vehicles elèctrics, entre els quals hi ha 2 models tipus furgoneta dissenyats per al transport de càrrega lleugera. Aquest servei híbrid permet que els empleats municipals utilitzin els vehicles durant la seva jornada laboral i, fora d’aquest horari, estiguin disponibles per al públic general. Aquesta modalitat maximitza l’ús dels recursos municipals i fomenta una mobilitat més sostenible per als ciutadans del Prat.

Etecnic: un aliat clau en mobilitat elèctrica

L’empresa Etecnic, especialitzada en solucions de recàrrega per a vehicles elèctrics, ha estat fonamental en el desenvolupament d’aquesta ampliació. Gràcies a la seva col·laboració, la gestió dels punts de recàrrega es realitza a través de la plataforma EVcharge, que permet supervisar i controlar en temps real l’estat de la xarxa, oferint als usuaris una experiència més còmoda i eficient.

Compromís amb la sostenibilitat

El projecte inicial, subvencionat a través del programa MOVES III amb el suport dels fons europeus Next Generation, ha estat un punt de partida clau per a impulsar la mobilitat elèctrica en el municipi. Aquesta ampliació consolida el compromís del Prat de Llobregat amb la mobilitat sostenible, contribuint de manera directa a la reducció d’emissions de CO₂ derivades del transport i avançant cap als objectius climàtics establerts en la seva Declaració d’Emergència Climàtica.

El Prat de Llobregat: un referent en mobilitat sostenible

Amb aquesta nova ampliació, El Prat de Llobregat es posiciona com un model a seguir en la transició cap a la mobilitat elèctrica, liderant amb una infraestructura que combina accessibilitat, eficiència i sostenibilitat. Aquest esforç no sols beneficia als seus habitants, sinó que també inspira en altres municipis a implementar solucions similars.

La col·laboració amb Etecnic, com a operador i proveïdor d’infraestructura, ha estat clau per a garantir l’èxit del projecte. Gràcies a la seva experiència i tecnologia avançada, l’Ajuntament assegura un servei fiable i en constant evolució, reafirmant el seu compromís amb un futur més net i sostenible.

El càlcul d’equivalències s’ha realitzat mitjançant:

  • Els km recorreguts per un automòbil de combustió es calculen suposant una mitjana de 125 g de CO₂ emesos per cada quilòmetre recorregut.
  • El consum energètic d’una llar a Espanya es basa en una mitjana anual de 3.000 kWh per habitatge.