
Què pensen els participants del concurs #Cargatufoto?
Entrevistem el Luis Miguel i el Gerard, els participants que actualment es troben en primera i segona posició del concurs #Cargatufoto.
Un amb cotxe elèctric i l’altre sense, tots dos estan recorrent Catalunya per fer fotos a carregadors d’Etecnic i EVcharge i guanyar, d’aquesta manera, un carregador per a vehicle elèctric completament gratuït (entre altres premis, consulta’ls aquí).
Per què t’has apuntat al concurs?
Luis Miguel: me’n vaig assabentar per un grup de Telegram anomenat ”tots elèctrics” i ho vaig veure genial, em vaig apuntar al moment. Estic en procés de tenir un vehicle elèctric i el premi de guanyar un carregador per a la meva llar em va venir com a anell al dit. Vaig veure les bases molt senzilles, demanàveu una foto decent, un punt per carregador… molt factible i possible.
Gerard: vaig veure el concurs en un dels correus que envieu, no recordo si a la newsletter mensual o el moment elèctric setmanal, però em va semblar molt atractiu i fàcil de participar. Tot el que sigui incentivar altres persones a fer el pas a l’elèctric em sembla molt bé.
I és que en aquest concurs hi ha dos factors que ho posen tot molt fàcil:
Hi ha carregadors per tot arreu
És molt fàcil trobar un carregador a qualsevol lloc on et dirigeixis, Etecnic gestiona moltíssimes estacions de recàrrega, és molt fàcil anar participant a mesura que et desplaces.
El mapa de l’App EVcharge és imprescindible
El mapa de l’App (també disponible a la web d’Etecnic) és l’aliat indispensable per a aquest concurs, consultar la ubicació dels punts de recàrrega és el factor clau per veure si hi ha un carregador proper, desplaçar-s’hi, fer una fotografia i remetre-la a marketing@etecnic.es.
Quin tipus de carregador has trobat més sovint?
Luis Miguel: els que més trobo són els de càrrega lenta amb interruptor Schuko i els que crec que escassegen són els grans de càrrega ràpida a partir de 55 kW.
Gerard: majoritàriament he trobat carregadors lents de 22 kW amb dues preses d’11 kW, la típica torre blanca d’Etecnic. Crec que falten punts de recàrrega ultraràpids perquè quan els necessites van molt bé i no n’hi ha tants, en casos de necessitat en mitja hora pots carregar 200 km.
Què t’agrada més de la mobilitat elèctrica?
Luis Miguel: és un món que té tota la meva atenció, els vehicles elèctrics són molt més eficients que els vehicles amb motors de combustió interna. Això vol dir que es necessita menys energia per moure el vehicle, cosa que es tradueix en estalvi econòmic mentre redueixo la meva empremta de carboni. Intento estar sempre informat de les novetats del sector, llegeixo les vostres notícies, segueixo molta gent a Youtube…
Gerard: la meva relació amb la mobilitat elèctrica és majoritàriament a través d’Etecnic perquè són els carregadors que utilitzo més. Coses que m’agraden: si el carregador està ocupat i m’interessa, m’avisen per correu electrònic quan queda lliure, a la zona mapa sempre trobo un carregador a prop i puc consultar-ne la disponibilitat i, a més, quan el cotxe està al 80% de la càrrega i aquesta està a punt de finalitzar, us envien un avís a través de l’App que va genial. Té moltes funcionalitats i totes em semblen útils, però el que m’agrada més és que un carregador sigui ràpid de connectar.
Quin és el principal inconvenient de la mobilitat elèctrica?
Luis Miguel: M’he adonat a molts fòrums ia molts vídeos que la gent s’aprofita de les estacions de càrrega, aparquen amb l’excusa que estan carregant, però realment se’ls passa l’hora de càrrega i no treuen el cotxe, ho deixen aparcat. Cal buscar-hi una solució. El fet de poder avisar la persona que està aparcada a través de l’App EVcharge és un inici a resoldre aquesta problemàtica, els fa adonar-se que hi ha algú esperant i que també els hi podria passar, ha de conscienciar segur.
Gerard: Poques vegades he tingut problemes i si els he tingut han estat per errors de comunicació, però com que també tinc el clauer, amb aquest mai no tinc problemes.
L’inconvenient principal són els usuaris que deixen el cotxe com si estigués carregant quan fa hores que ha acabat la càrrega i ocupa la plaça innecessàriament, deixant sense carregar-ne d’altres que ho necessiten.
Un altre inconvenient és la quantitat dApps que es necessiten. Al final jo em moc per la mateixa zona sempre i ja sé quins Apps necessitaré, però un comercial o una persona que es desplaça molt es troba contínuament amb la dificultat d’haver d’instal·lar moltes Apps, cadascuna per a un carregador diferent. El dia que amb una sola aplicació puguis utilitzar tots els carregadors serà un gran pas, o fins i tot millor, sense Apps i pagant allà mateix, com a les benzineres, amb la targeta de crèdit.
Etecnic abans del concurs
Els dos participants coneixien l’empresa i de la mateixa manera: per un carregador proper a casa seva. Ens segueixen en xarxes i estan subscrits a la nostra newsletter i així es mantenen actualitzats amb les últimes notícies del sector, els nous punts de recàrrega que instal·lem, els concursos, col·laboracions… i molt més!
Et deixem l´enllaç a la nostra NL perquè tu també puguis estar informat de les novetats, nous conceptes i llançaments que fem al llarg de l´any.